Veelgestelde vragen

  • Hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de dokter? How to prepare for a visit to the general practitioner?
  • Waar vind ik betrouwbare medische informatie op internet?
  • Waar kan ik me laten vaccineren voor een reis?
  • Moet ik voor een consult betalen?
  • Kan ik vandaag nog gezien worden?
  • Ik ben verhinderd!
  • Wat doet een praktijkondersteuner precies?
  • Wat is het LSP?
  • Kan de huisarts een geneeskundige verklaring afgeven?
  • Heeft u een klacht over ons?
Hoe bereid ik mij voor op een bezoek aan de dokter? How to prepare for a visit to the general practitioner?

Deze site legt op een overzichtelijke manier uit hoe u zich kunt voorbereiden op de een bezoek aan de dokter.

https://www.naarjehuisarts.nl/nl/

Deze site geeft goede informatie over koorts bij kinderen:

https://www.thuisarts.nl/sites/default/files/Mijn%20kind%20heeft%20koorts%20stoplichtboekje.pdf

This site is also in Arab and explains how to prepare for a visit to the general practitioner.

https://www.naarjehuisarts.nl/ar/#!/ar

Waar vind ik betrouwbare medische informatie op internet?

Zoekt u online naar medische informatie? Dan is een betrouwbare bron de website www.thuisarts.nl. De informatie op deze website wordt gecontroleerd en aangeleverd door onze wetenschappelijke huisartsenvereniging.

Andere nuttige websites zijn: www.HetCAK.nl. Hier vindt u informatie over het meenemen van medicijnen op reis. Wilt u stoppen met roken? Kijk dan op www.rookvrijookjij.nl voor meer informatie en tips.

Waar kan ik me laten vaccineren voor een reis?

Wilt u zich laten vaccineren in verband met een buitenlandse reis? Onze praktijk kan u daarmee niet helpen maar als u een vaccinatie locatie zoekt dan kunt u die vinden via deze link (waar ook heel veel andere relevante informatie te vinden is):

https://www.lcr.nl/Vaccinatie-adressen

Moet ik voor een consult betalen?

Het consult bij uw huisarts wordt vergoed vanuit de basisverzekering en valt buiten uw eigen risico. Voorgeschreven medicatie, aanvullend onderzoek en bepaalde verrichtingen worden wel verrekend met uw eigen risico. Raadpleeg uw zorgverzekeringspolis voor de voorwaarden.

Kan ik vandaag nog gezien worden?

Wilt u nog dezelfde dag gezien worden? Neem dan zo vroeg mogelijk, maar uiterlijk om 10.00 ’s morgens contact op met de praktijk. We zullen dan ons uiterste best doen om u voor die dag nog een consult aan te bieden.

Ik ben verhinderd!

Bent u verhinderd? Laat dit ons tijdig weten. Afspraken die minder dan 24 uur van te voren worden afgezegd, kunnen in rekening worden gebracht. De kosten bedragen 12,50 euro per consult en 25,00 euro voor een dubbel consult. Deze kosten zijn niet te declareren bij uw zorgverzekeraar.

Wat doet een praktijkondersteuner precies?

Bij De Huisarts hebben wij praktijkondersteuners voor de huisarts (POH).  Zij begeleiden patiënten met chronische aandoeningen zoals astma, COPD en diabetes. Wij hebben ook een gespecialiseerde POH voor het begeleiden van psychische klachten (POH-GGZ).

Wat is het LSP?

Het Landelijk Schakel Punt (LSP) maakt het mogelijk voor zorgverleners om, als dat nodig is, inzage te hebben in belangrijke informatie uit uw medisch dossier. Denk aan bijvoorbeeld uw medicatie, allergieën voor bepaalde medicijnen of belangrijke ziekten of aandoeningen. Dit kan in spoedeisende situaties van grote waarde zijn. Meld u aan op www.volgjezorg.nl.

Kan de huisarts een geneeskundige verklaring afgeven?

De huisarts mag in principe geen geneeskundige verklaringen afgeven aan eigen patiënten. Lees hier meer in de folder van het KNMG.

Heeft u een klacht over ons?

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het met u op te lossen. Als u dat prettig vindt kunt u daarvoor dit klachtenformulier gebruiken of u neemt telefonisch contact met ons op. U kunt uw klacht ook rechtstreeks voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De Huisarts is aangesloten bij de geschillen- en klachtenregeling van DOKH (zie: https://www.dokh.nl/klachten-en-geschillenregeling/patient/). Voor meer informatie zie het bijgevoegde document en de volgende link: https://www.thuisarts.nl/klachten-over-huisarts. DOKH is ook de instantie die functioneert als de onafhankelijke klachtenfunctionaris (te bereiken per email: [email protected] of telefonisch via 072-520 83 25 (dagelijks van 9.00-15.00 uur)). Voor meer informatie klik hier.

Copyright © De Huisarts 2024